VISITEM L'AMAZONES!🇧🇷

Hola amics i amigues! El dilluns vam iniciar el viatge i la nostra primera parada ha sigut Brasil. Sabeu on está? Per si de cas no ho sabeu vos ensenye el trajecte del nostre viatge que hem fet per a que descobriu des d’on vam isir i ubiqueu aquest país.    



El dimarts vam visitar Sao Paulo, una ciutat molt moderna i amb uns paisatges fascinants. 

Hui, dimecres, hem visitat la selva més gran de tot el món: l’Amazones! Es coneix com el pulmó del món perquè és una gran extensió d’arbres, per lo que ens aporta moltíssim d’oxigen. 🫁

L’altre dia vos vaig dir que vos aniria ensenyant ecosistemes i paisatges. Bé, hui em centraré en l’ecosistema terrestre, concretament en els boscos, Aquests, es caracteritzen per tindre una gran quantitat d’arbres i de plantes. No vos puc dir quina temperatura fa a cada bosc, perquè això depén del lloc on estiguen ubicats. Però, l’Amazonas, está ubicat a una zona tropical, on plou molt i fa molta calor. Depenent d’on estiguen els boscos també hi haurà uns tipus d’animals i d’arbres. Ací a l’Amazonas destaquen el jaguar, el pereós, el capibara, les palmeres,...


El guia ens va contar que estan havent molts problemes degut a que están talant molts arbres i a més en els últims any han hagut incendis molt grans que han cremat molts quilòmetres. No obstant, hi ha algunes organitzacions que estan lluitant per a frenar la desforestació (que és com se diu la tala d’arbres massiva) i controlar els incendis. La funció que compleix aquesta selva és vital per al nostre funcionament perquè ens ajuda a regular el canvi climàtic.


Espere que vos haja agradat la publicació de hui.

Ens veiem prompte en la següent aventura,

Phryge


Comentaris